سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکاتی برای مراقبت و نگهداری از مبلمان منزل

نگهداری از مبلمان منزل باعث می‌شود تا این وسایل عمری طولانی‌تر داشته باشند و زیبایی، کارایی و سلامت آنها در طول زمان حفظ شود. مبلمان منزل مانند سایر وسایل خانه، به مرور و با گذشت زمان و میزان استفاده، دچار استهلاک شده و کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهند. این در حالی است که با رعایت نکاتی ساده، می‌توان عمر مفید آنها را افزایش داد؛ و علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه، استفاده مفیدتر و باکیفیت‌تری از آنها داشت. در ادامه این مطلب وب‌سایت قالیشویی عابدینی، به معرفی مهم‌ترین نکات در این زمینه پرداخته‌ایم.

نکات نگهداری از مبلمان منزل

انتخاب مناسب

مهم‌ترین نکته برای مراقبت و نگهداری از مبلمان، انتخاب مناسب آن، با توجه به نیازها و فضای مورد استفاده است. به عنوان مثال اگر به دنبال مبلمانی برای ساعات متوالی استفاده و استراحت کردن در اتاق نشیمن یا جلوی تلویزیون هستید؛ بهتر است از مبل‌های راحتی با رویه محکم‌تر استفاده کنید. فوم مورد استفاده در این مدل‌ها بهتر است از نوع فوم سرد باشد؛ تا قابلیت ارتجاعی خود را پس از مدت‌ها استفاده حفظ نماید.
اما اگر به دنبال مبلمانی برای پذیرایی هستید؛ انتخاب مدل‌های کلاسیک مشکلی ایجاد نمی‌کند. مگر آنکه میزان استفاده شما از آنها زیاد باشد. در این صورت پیشنهاد می‌کنیم به دنبال نمونه‌های کلاسیک با دسته چوبی باشید و از خرید مبلمان سلطنتی با دسته متکایی اجتناب کنید. چراکه این مدل دسته‌ها، علی‌رغم زیبایی، محل آلوده شدن و خراب شودن فوم هستند.

شستشوی صحیح و به موقع

تمیز کردن مبلمان کاری تخصصی است و اگر به درستی انجام نشود؛ این وسایل خیلی زود کیفیت و ظاهر زیبای خود را از دست می‌دهند. همچنین اگر در طولانی مدت اقدام به شستشوی آنها نکنید؛ دیگر به‌طور کامل قابل تمیز کردن نیستند.
مبل‌های چرمی را می‌توان به راحتی و به کمک مواد شوینده و یک دستمال مناسب تمیز کرد. اما اگر بخواهید مبل‌های با رویه پارچه‌ای را تمیز کنید؛ کاری سخت‌تر در پیش خواهید داشت. در این زمینه باید از مواد شوینده مناسب و روش مناسب استفاده کنید. در این نوع مبلمان آب و رطوبت نباید به سطوح پایین نفوذ کند؛ و باید بتوانید به نوعی به روش خشک‌شویی سطح رویی مبل‌ها را تمیز نمایید.
چنین کاری علاوه بر تجربه و تخصص، نیازمند وسایل مناسب مانند جاروبرقی آب و خاک است. بنابراین بهترین روش برای انجام آن، استفاده از خدمات مبل شویی خواهد بود. این خدمات را می‌توانید به راحتی در قالیشویی‌های معتبر بیابید. در این روش مبلمان شما در محل و به صورت کامل تمیز شده و پس از چند ساعت قابل استفاده مجدد خواهند بود.

تغییر چینش فصلی

این کار را هم در مورد مبلمان پذیرایی و راحتی و هم در مورد صندلی‌های میز نهارخوری انجام دهید. با تغییر چینش و جابجا کردن جای صندلی‌ها با یک‌دیگر، کمک می‌کنید تا میزان استفاده از همه آنها یکسان باشد. این کار کمک می‌کند تا پس از مدتی یکی از صندلی‌ها یا مبل‌ها به‌طور کامل فرسوده نشود و مبل و صندلی دیگر کاملا سالم باقی بماند. با این روش اسهلاک مبلمان به‌طور مساوی روی همه بخش‌های آن تقسیم می‌شود.

تعمیر به موقع

اگر یکی از پایه‌ها یا دسته‌های مبلمان شل شده است و صدا می‌دهد؛ بهتر است پیش از جدی‌تر شدن و افزایش میزان خرابی، فکری به حال آن کنید. تعمیر زودهنگام این مشکلات، از افزایش خرابی آنها جلوگیری می‌کند.
اگر کمی فنی باشید و تجهیزات کافی داشته باشید؛ بسیاری از این مشکلات به راحتی و در خانه قابل رفع هستند؛ و نیازی به انجام هزینه ویژه‌ای برای آنها نیست.

دوری از تابش مستقیم آفتاب

نور مستقیم خورشید می‌تواند به مرور موجب رنگ و رو رفته شدن مبلمان شما شود. استفاده از چینش مناسب و روش جابه‌جایی فصلی، استفاده از پرده مناسب و در نهایت استفاده از روکش مبلمان، از جمله کارهایی است که در کاهش شدت این مشکل موثر است.